خانم روانشناس
0

پوشش ۹۰ درصدی خدمات درمان ناباروری / ۵۰ هزارنفر از این خدمات استفاده کرده‌اند + فیلم

بازدید 5

دکتر محمد مهدی ناصحی، مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران در پاسخ به خبرنگار اجتماعی خبرگزاری دانشجو پیرامون پوشش بیمه‌ای دارو‌ها و اعمال تشخیصی بیماری‌های خاص و صعب العلاج مانند پت اسکن اظهار داشت: میزان پوشش بیمه برای اقدام تشخیصی پت اسکن، برای یک بار و با تعرفه دولتی تعیین شده است که می‌توانیم از صندوق پرداخت کنیم.

وی افزود: اگر در بخش دولتی باشد اعمال می‌شود و در بخش خصوصی با ارائه فاکتور، سهم بخش دولتی پرداخت می‌شود.

وی با بیان اینکه دارو‌های گران قیمت تحت پوشش بیمه سلامت قرار گرفته‌اند، افزود: دارو‌های گرانقیمت بیماران SMA، هموفیلی و سرطانی تحت پوشش بیمه سلامت قرار گرفته‌اند. همچنین بسته‌های مربوط به این بیماران در حال تکمیل است؛ به نحوی که با توجه به میزان اعتبارات خود بتوانیم بیشترین پوشش حمایتی را داشته باشیم.

ناصحی پیرامون بیماری های خاص و صعب العلاج اذعان داشت: بیماران مبتلا به تالاسمی، هموفیلی، MS، بیماری‌های مزمن کلیه، MPS، هپاتیت سی، انواع سرطان‌ها، اوتیسم، بیماری‌های قلبی عروقی، انواع سکته‌های مغزی، پیوند اعضا، بیماری‌های روانی مزمن، دیابت، صرع، آسیب‌های شنوایی شدید و عمیق، دوشن، ۲۱ بیماری متابولیک، ای‌بی، ALS و برخی بیماری‌ها که از نظر شیوع کم هستند، اما پرهزینه به حساب می‌آیند تحت پوشش حمایتی قرار دارند.

وی درباره چگونگی حمایت‌ها گفت: سازمان بیمه سلامت تلاش کرده است که بیماران را از منظر دارویی به میزان ۱۰۰ درصدی تحت پوشش قرار دهد. حمایت بیمه‌های پایه برای پوشش دارو به میزان ۷۰ درصد است و ما تلاش کردیم که با پوشش ۲۰ تا ۳۰ درصدی به میزان مازاد بتوانیم حمایت دارویی را به صورت ۱۰۰ درصدی ارائه دهیم. دارو‌های بیماران سرطانی و SMA را به صورت ۱۰۰ درصدی پوشش می‌دهیم و در برخی از موارد بیماران فقط ۵ درصد از هزینه دارو را پرداخت می‌کنتد. داروی جدید بیماران هموفیلی به میزان نیم درصد تحت پوشش بیمه نیست که این میزان هم برای فرانشیز است.

ناصحی در رابطه تاثیر نوسانات ارز بر روی دارو‌های خاص و نحوه پوشش بیمه‌ای این نوع از دارو‌ها تصریح کرد: زمانی که سازمان غذا و دارو تغییرات قیمتی را به بیمه‌ها اعلام می‌کند، بلافاصله و در عرض چند روز این تغییرات وارد سامانه شده و اعمال می‌شود.

مدیر بیمه سلامت در رابطه با پوشش بیماری‌های ناباروری اذعان داشت: در بحث ناباروری که برای زوجین نابارور اعمال شده است، بیمه‌ها بسته به مراکزی که هست تا ۹۰ درصد هزینه‌ها را تقبل می‌کنند.

وی افزود: اگر مراکز در بخش دولتی باشد، با تعرفه دولتی و در بخش غیر دولتی با تعرفه عمومی غیر دولتی ۹۰ درصد هزینه‌های تشخیصی، درمانی و دارویی پرداخت می‌شود.

ناصحی در ادامه گفت: در حال حاضر نزدیک به ۶۶ قلم داروی مربوط به ناباروری و بیش از ۲۰ خدمت آزمایشگاهی تحت پوشش است. همچنین سایر خدمات مانند جراحی‌های تشخیصی و درمانی تحت پوشش است.

وی در رابطه با محدودیت انجام جراحی‌های درمانی ناباروری تصریح کرد: قبلا این اعمال با محدودیت بود، ولی در حال حاضر محدودیت انجام آن را برداشته ایم. از آن رو که انجام این اعمال دوره‌ای است، بالطبع دریافت خدمت در سال محدود است.

تا پایان سال ۱۴۰۲، حداقل ۵۰ هزارنفر از خدمات درمان ناباروری استفاده کرده اند.

 

 

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر بخوانید