خانم روانشناس
0

با اقدامات خوب دولت سیزدهم، جلوی سقوط آزاد کاهش جمعیت گرفته شد

بازدید 3
با اقدامات خوب دولت سیزدهم، جلوی سقوط آزاد کاهش جمعیت گرفته شد

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، محمد رئیس زاده، رئیس کل سازمان نظام پزشکی گفت: زیربنای اصلی توسعه پایدار و اقتدار هر کشور تناسب مستقیم با نیروی جوان مولد دارد و حتما یکی از مولفه‌های تقویت آن جمعیت سالم مولد، عملکرد جامعه عظیم ۷۶ هزار نفری مامایی کشور است. از این منظر جامعه مامایی ارزش بالایی دارد و باید برای تحقق آینده کشور برای جامعه مامایی سرمایه گذاری‌های کلان در بعد علمی و کارکردی انجام شود. این سرمایه گذاری‌های کلان لازمه توسعه و تعالی و جوانی جمعیت است. اگر ما می‌خواهیم از این سیاه چاله‌ی جمعیتی بیرون بیاییم و از آن پنجره طلایی جمعیت استفاده کنیم، حتما باید قدر جامعه مامایی را بدانیم.

رئیس زاده همچنین در سخنان خود به آمار قابل توجهی اشاره کردو افزود: ما در سال‌های ۹۲ تا ۴۰۰ یک شیب وحشتناک رو به نزول جمعیتی داشتیم. در سال ۹۸ نسبت به سال ۹۷، ۱۲ و ۴ دهم درصد کاهش موالید داشتیم. این کاهش را هنوز داریم، اما سرعت شیب کمتر شده است با اقدامات خوبی که در این دولت و با تلاش وزارت بهداشت شده است سرعت نزول کمتر شده است.

وی در همبن زمینه عنوان کرد: در ۱۴۰۰، یک میلیون و ۱۱۴ هزار تولد داشتیم. ۱۴۰۱ یک میلیون و ۷۵ هزار و در سال ۱۴۰۲، یک میلیون و ۵۷ هزار؛ لذا کاهش ۱۴۰۱ نسبت به ۱۴۰۰، ۳ و شش دهم بوده، اما کاهش ۱۴۰۲ نسبت به ۱۴۰۱ یک و شش دهم بود و جلوی آن سقوط آزاد کاهش موالید گرفته شد.

وی با استناد به آخرین آمار سازمان نظام پزشکی گفت: از ۷۶ هزار جمعیت مامایی کشور تنها ۱۰ درصد آن‌ها پروانه مطب داردند. یعنی ۷ هزار و ۷۱۲ پروانه‌ی فعال مامایی داریم. یکی از مهمترین مولفه‌های تشویق به فرزند آوری این است دوران زایمان و بارداری به تجربه خوشایند و مطمئنی تبدیل شود و هرقدر این تجربه شیرین باشد، تکرار آن محتمل‌تر خواهد بود و جمعیت عظیم جامعه مامایی در ایجاد این تجربه خوشایند نقش مهمی دارند که باید بکار گرفته شوند و این واقعیت‌ها را باید مسئولان عزیز کشور بدانند.

رئیس زاده گفت: جشن روز ماما بایدیک جشن واقعی افزایش جمعیت سالم و قوی باشد وحتما ما باید به آینده امیدوار باشیم و موظفیم که به نسل جدید امید و نشاط بدهیم.

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر بخوانید